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DDO UPDATE35はこんなだそうですよ② [D&D]

 こんにちは

 はい、次回ですw

 種族別のエンハンスやエピックディスティニーについての変更、修正など
 あまりにもあまりな訳はわかる範囲で直しましたが、面倒なのでだいたいで( ̄∀ ̄;


Many racial enhancement trees have been adjusted. The adjustments are as follows

多くの人種の強化木が調整されています。調整は次のとおりです。


訳さないでくれたほうがわかりやすかったりww


Drow
Vermin Lore: Now adds damage vs. these creatures, and its values have been increased to +3/6/9.
Ambidexterity is now 1 AP per rank.
Faerie Fire no longer has a Saving Throw, its effect now lasts for 10 seconds, it no longer uses charges, and now costs 2 Spell Points. The Druid spell version also no longer has a Saving Throw, and lasts for 10 seconds.
Darkfire's description has been updated to correct its DC. This SLA now scales with 150% Spell Power, costs 5 Spell Points, and cannot be countered.
Darkfire is affected by the Empower, Maximize, Quicken, Enlarge, and Intensify Metamagic Feats.

ドラウ ← グーグル先生は『溺れる』と訳してましたが、管理人が直しましたw
Vermin Lore:これらのクリーチャーに対してダメージを追加し、その値が+3/6/9に増加しました。
Ambidexterityはランクごとに1 APになりました。
Faerie FireはSaving Throwをもはや持っていません。その効果は10秒間持続し、それ以上の呪文を使用しなくなり、現在は2 Spell Pointsがかかります。ドルイド呪文のバージョンにも、もはや節約スローがなくなり、10秒間持続します。
Darkfireの説明が更新され、DCが修正されました。このSLAは150%のスペル・パワーでスケーリングされ、5つのスペル・ポイントがかかり、対抗できません。
Darkfireは、Empower、Maximize、Quicken、Enlarge、Intensify Metamagic Featsの影響を受けます

Dwarf
Child of the Mountain no longer reduces Reflex Saving Throws.
Dwarven Hands of Stone's DC is now 10 + Character Level + Constitution modifier + Transmutation Bonuses
Dwarf Fortress now works when wielding a Thrown Weapon with your Shield.
Bonus to damage is now a unique bonus to Melee and ranged Power

ドワーフ
山の子供はもはやリフレックスセービングスローを減少させません。
石のDCのドワーフの手が10+キャラクターレベル+憲法修正+トランスミューテーションボーナス
ドワーフの要塞は、あなたの盾で投げ武器を使用するときに機能するようになりました。
ボーナスがダメージを受けると、MeleeとRaid Powerにユニークなボーナスが追加されました

Elf
Nothing is Hidden has had its cost reduced to 1 AP. This also applies to Drow, Morninglord, and Shadar-kai.

エルフ
Nothing is Hiddenはコストを1 APに下げました。これはDrow、Morninglord、Shadar-kaiにも当てはまります。


Halfling
Heroic Companion is now 1 AP per rank.
Break out the Leeches is now 1 AP.

ハーフリング
Heroic Companionはランクごとに1 APになりました。
枝打ちを解消するためには、1 APです。

Half-orc
Orcish Weapon Training is now +1/2/3/4 to-hit and damage with one-handed Melee weapons, and +2/4/6/8 with two-handed Melee weapons.
Lock Bash is no longer tied to a Dragonmark or Sunder. This enhancement now has a cooldown, and a new animation. Lock Bash is no longer influenced by or required to have Thieves' Tools.
Orcish Rage is now an Action Boost: Orcish Rage now grants +40 Melee Power and a +2 Primal Bonus to Strength, and no longer reduces Physical Resistance Rating. Orcish Rage continues to prevent spellcasting, and causes monks to be uncentered. This Action Boost shares a cooldown with other Action Boosts.
Improved Power Attack is now 1 AP.
Power Rage now has a third rank, and the Barbarian requirement has been removed.
Brutality is no longer specific to two-handed weapons.
Raging Crush no longer has limited uses, nor requires Raging. Raging Crush does +3[W] and has a 30 second cooldown.

ハーフオーク
Orcish Weapon Trainingは、片手の近接武器で+1/2/3/4のダメージとダメージを受け、両手の近接武器で+2/4/6/8のダメージを与えます。
ロックBashはもはやDragonmarkまたはSunderに結ばれていません。この機能拡張には、クールダウンと新しいアニメーションが追加されました。Lock BashはもはやThievesのツールの影響を受けていないか、必要とされていません。
Orcish RageはAction Boostになりました。Orcish Rageは+40 Melee Powerと+2 Primal Bonus to Strengthを与え、物理抵抗値を下げません。Orcish Rageはスペルキャスティングを妨害し続け、修道士の集中力を失わせます。このアクションブーストは、他のアクションブーストとのクールダウンを共有します。
パワーアタックの改善は1APになりました。
Power Rageは3位になり、Barbarianの要件は削除されました。
残虐性はもはや両手武器特有のものではない。
レイジングクラッシュはもはや限られた用途しか持たず、レイジングを必要としません。レイジングクラッシュは+3 [W]で30秒の再試行が可能です。

Half-elf
Improved Dilettante has had its cost reduced to 1 AP.
Dilettantes now have the following benefits in addition to what they already do, unless indicated:
Artificer: +30 Spell Points
Barbarian: +10 (instead of +5) Hit Points
Bard: +30 Spell Points
Cleric: +30 Spell Points
Druid: +30 Spell Points
Favored Soul: +30 Spell Points
Fighter: +1 to hit
Monk: Removed the Centered requirement
Sorcerer: +30 Spell Points
Wizard: +30 Spell Points
Half-elf Dilettante Tier 2:
Spellcasting: Increased Spell Power to +5.
Fixed base damage of Sly Flourish to +1[W].
Half-elf Dilettante Tier 4:
Barbarian: +10 Hit Points
Spellcasting: Spell Power has been increased to +5
Rogue: Cooldown is now 30 seconds. The Saving Throw has been updated to properly reflect full character level, and the Bomb DC boost has had scaling added.
Diplomatic Immunity now lasts for 60 seconds, or until you attack, and now has a 120 second cooldown.

ハーフエルフ
Improved Dilettanteのコストが1APに減少しました。
指示されていない限り、ディレッタントにはすでに行われていることに加えて次の利点があります。
技術者:+30スペルポイント
野蛮人:+10(+5の代わりに)ヒット・ポイント
Bard:+30 Spell Points
クレリック:+30スペルポイント
ドルイド:+30スペルポイント
Favored Soul:+30 Spell Points
ファイター:ヒット+1
モンク:中心の要件を削除
ソーサラー:+30スペルポイント
ウィザード:+30スペルポイント
Half-elf Dilettante Tier 2
スペルキャスティング:+5の呪文増加。
Sly Flourishのベースダメージが+1 [W]に修正されました。
Half-elf Dilettante Tier 4:
バーバリアン:+10ヒットポイント
スペルキャスティング:スペルパワーが+5まで増加しました
ローグ:クールダウンは30秒です。Saving Throwがフルキャラクターレベルを正しく反映するように更新され、Bomb DCブーストにスケーリングが追加されました。
ディプロマティックイミュニティは60秒間、またはあなたが攻撃するまで持続し、現在は120秒のクールダウンを持つようになりました。


Human
Ambidexterity is now 1 AP per rank.

人間
Ambidexterityはランクごとに1 APになりました。

Shadar-kai
Spiked Chain Attacks (and their upgrade effects) now scale with 200% Melee Power.
Winter Favored now scaled with Melee Power.
Vicious, Slashing, and Forceful Chain have had their cost reduced to 1 AP.

シャダーカイ
Spiked Chain Attack(およびそのアップグレード効果)は、現在、200%のMelee Powerで拡張されています。 冬はMelee Powerでスケールアップされました。
Vicious、Slashing、Forceful Chainのコストは1APに引き下げられました。

Warforged and Bladeforged
Repair Systems has had its cost reduced to 1 Action Point per rank.
(Warforged Only): Mithral Fluidity reduces Armor Check by 2/4/6.
Warforged's Adamantine Fluidity is now 4/8/12.
Bladeforged's Brute Fighting now matches the rest of the game.
Improved Power Attack is now 1 AP.
(Warforged Only): There is now a new enhancement called Memories of the Last War, which is a Tier 3 and 4 enhancement which requires 15 AP spent in the tree, and costs 1 AP:
Choose from the following:
+15 Determination Bonus to Melee and Ranged Power
+25 Determination Bonus to Universal Spell Power
+3 Determination Bonus to all Saving Throws.
+8 Determination Bonus to Armor Class and Physical Resistance Rating.
The Tier 4 version allows a character to make a second choice from the above list that is not the same as the one selected for Tier 3.

Warforged and Bladeforged
修理システムのコストは、ランクごとに1アクションポイントに減少しました。
(ウォーフォードのみ):Mithral Fluidityはアーマーチェックを2/4/6減らします。
WarforgedのAdamantine Fluidityは4/8/12です。
BladeforgedのBrute Fightingが残りのゲームとマッチするようになりました。
パワーアタックの改善は1APになりました。
(Warforged Only):最後の戦争の記憶と呼ばれる新機能が追加されました。これはTier 3と4の強化であり、ツリー内で15のAPを必要とし、1 APのコストがかかります:
次の中から選択してください:
近接戦闘および遠征勢力に対する+15決定ボーナス
ユニバーサルスペルパワー+25決定ボーナス
すべてのセービングスローに対する+ 3決定ボーナス。
+8アーマークラスと物理抵抗レーティングの決定ボーナス。
Tier 4バージョンでは、Tier 3で選択されたものと同じではない上記のリストから文字を2番目の選択肢にすることができます。

Epic Destinies

Legendary Dreadnought's Damage Boost is now Melee and Ranged Power.
Legendary Dreadnought's Action Boosts should not fail as often when activating several things rapidly.
Items

エピックデスティニー

伝説のドレッドノートの「ダメージブースト」は、「近接戦闘力」になりました。
伝説のドレッドノートのアクションブーストは、いくつかのものを急速に起動するときに頻繁に失敗してはなりません。

Item
Heroic Executioner's Platemail was using Epic Armor Class values. This has been corrected.
Players with outdated versions of Firebreak (Heroic and Epic), Wall of Wood (Heroic and Epic), and the Epic Corruption of Nature can now update these items in the Stone of Change.
Quality Sneak Attack located in the Extra Slot was both not displaying the amount of Sneak Attack Damage it was granting, and was granting an incorrect amount of to-hit with Sneak Attacks. Both have been corrected.
Seeker no longer gives extra damage to Critical hits that scaled incorrectly with loot power.
Quality Seeker located in the Extra Slot was giving an incorrect amount of Critical Confirmation Bonus. This has been corrected.
The Returning Snowball and Epic Returning Snowball now have Strength as their ability modifier to damage.

アイテム
Heroic ExecutionerのPlatemailはEpic Armor Class値を使用していました。これは修正されました。
Firebreak(Heroic and Epic)、Wood of Wall(Heroic and Epic)、Nature of Epic Corruptionの旧バージョンのプレイヤーは、Stone of Changeでこれらのアイテムを更新できるようになりました。
余分なスロットに配置された品質スニークアタックでは、スニークアタックダメージの量が表示されず、スニークアタックで間違った量が与えられていました。どちらも修正されています。
シーカーは、電撃力で間違って拡大したクリティカルヒットにもはや特別なダメージを与えません
Extra SlotにあるQuality Seekerが間違った量のCritical Confirmation Bonusを与えていました。これは修正されました。
リターン・スノーボールとエピック・リターン・スノーボールは、Strengthを能力の修飾子として使用するようになりました。

Monsters
Air elementals only knock down characters when actively engaging in their charge behavior.

モンスター
エアーエレメンタルは、充電行動に積極的に関わっているときにのみ、キャラクターをノックダウンする。

Reincarnation
Characters can now undergo a Racial Reincarnation. The Past life feats are as follows, the first for the first reincarnation, the second for the second reincarnation. The third reincarnation is always +1 Racial Action Point:

生まれ変わり
キャラクターは今、人種交替を受けることができます。過去の人生の功績は、最初の生まれ変わりのための最初のもの、2番目の生まれ変わりのための2番目のものです。3度目の生まれ変わりは常に+1Racial Action Point:

ここから下は、訳さない方がわかりやすいのでそのままです( ̄∀ ̄;

Warforged: +1 Repair, +1 Constitution
Drow: +1 Search, +1 Intelligence
Dwarf: +1 Balance, +1 Constitution
Elf: +1 Spot, +1 Dexterity
Gnome: +1 Use Magic Device, +1 Intelligence
Halfling: +1 Move Silently, +1 Dexterity
Half-elf: +1 Diplomacy, +1 Charisma
Half-orc: +1 Intimidate, +1 Strength
Human: +1 Haggle, +1 Wisdom
Dragonborn: +1 Spellcraft, +1 Charisma
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 うーん・・・同じ単語なのにちゃんと訳出来てるところと出来ていないところがあるのが謎ですなw

 ま、Google先生だし( ̄▽ ̄;ゞ

 長々とグーグル先生の訳を貼ってきましたが、今回のアプデは結構いろいろと変更されてますね。
 エンハンスの消費APの見直しもかなりあるようですし、該当するエンハンスを使っている人にとってはいいアプデなんでしょうかw
 しかし使ったことないクラスのエンハはさっぱりわかりませんので、へたに訳を直さず、そのまま貼り付けてみました。一応、言いたいことは伝わるような、伝わらないような、びみょーww

 でも追加されたアドベンチャーパックがクエスト3つ、しかもその一つはレイドで30レベルのみとは、ちょいとさみしいじゃございませんか。
 ま、それはともかく、管理人は去年の9月ころから復帰しているので、それ以前のアプデについては既に浦島太郎。でもU33からはそれなりに楽しめているので、これからものんびり楽しんで行けたらなと思います。
 
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